Vi lanserar en ny Svea Taxi-teknik
Vi lanserar ny Svea Taxi-teknik
Svea Taxi Allians genomgår just nu en spännande utvecklingsfas för att förbättra våra tjänster och möta resenärernas behov ännu bättre. Som en del av denna utveckling har vi nu skapat vår egen teknik för taxiresor i större delen av Sverige.
Vad innebär det för mig som reseadministratör?
I samband med vårt teknikskifte lanserar vi en helt ny kundportal och app för Svea Taxi. För att kunna boka via vår teknik behöver vi förbereda er profil som ska anslutas till vår nya kundportal.
Kontakta salj@taxistockholm.se så hjälper de er med den nya uppsättningen.
Ny Svea Taxi-app
I samband med vårt teknikskifte lanserar vi även en helt ny Svea Taxi-app. För att resenärerna ska kunna fortsätta boka och resa med Svea Taxi-appen, behöver de ladda ner den nya versionen via Google Play eller App Store.
Går det fortfarande att boka resor via sveataxi.se?
Ja, resenärerna kommer kunna boka sina resor som vanligt via sveataxi.se.
I samband med teknikskiftet byts bokningsmodulen ut på hemsidan. Det innebär att resenärerna kommer att behöva verifiera sin mejladress på nytt. Utöver det påverkar teknikbytet på hemsidan inte resenärerna.
När kan jag boka resor i den nya tekniken?
Redan den 5 maj kan du börja hantera taxiresorna i den nya kundportalen och boka via den nya Svea Taxi-appen.
Från och med den 5 maj kommer det även vara möjligt att boka taxiresor via bokningsmodulen på sveataxi.se med vår nya teknik.
Den 13 maj har du inte längre har möjlighet att boka taxiresor via den gamla kundportalen eller den gamla Svea Taxi-appen.
Vad ingår i den nya kundportalen?
I den nya kundportalen kommer du få en komplett överblick över alla rese- och fakturakonton kopplade till ditt företag. Ändringarna som görs i kundportalen reflekteras direkt i den nya Svea Taxi-appen.
Via den nya kundportalen kan du:
- Hantera resenärer.
- Se och exportera statistik.
- Se bokningar och ladda ner kvitton.
- Administrera konton och deras tillgång.
- Få en tydlig överblick över företagets resvanor med tillhörande miljörapport.
Har du frågor eller funderingar?
Mejla till salj@taxistockholm.se så hjälper vi dig.